Οικονομία

Ψηφιακά και η διακοπή εργασιών, πότε ανοίγει η πλατφόρμα

Θέμα ημερών είναι η ενεργοποίηση μιας νέας πλατφόρμας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η οποία θα αφορά στις διαδικασίες διακοπής εργασιών για επιχειρήσεις και επαγγελματίες, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Με στόχο τον περιορισμό της γραφειοκρατίας και την ταυτόχρονη αποδέσμευση ελεγκτών από ένα αντικείμενο που απαιτεί χρόνο, η ΑΑΔΕ εγκαθιδρύει ένα νέο ψηφιακό σύστημα για όσες επιχειρήσεις θέλουν να προχωρήσουν σε παύση εργασιών περιορίζοντας παράλληλα και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

Μέσω του αυτοματοποιημένου συστήματος, θα γίνεται έλεγχος εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις καθώς και αν υπάρχουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ο αριθμός των οποίων μειώνεται σημαντικά.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό:

– Οι επιχειρήσεις που σχεδιάζουν να κλείσουν ή να σταματήσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα θα υποβάλουν τη δήλωσή τους στην νέα πλατφόρμα. Αυτόματα το σύστημα θα ελέγχει εάν ο επιχειρηματίας ή ο επαγγελματίες μπορεί να προχωρήσει σε διακοπή εργασιών.

– Ο έλεγχος των δηλώσεων που θα υποβάλλονται στην πλατφόρμα εμπρόθεσμα, δηλαδή εντός 30 ημερών από την ημερομηνία του πραγματικού χρόνου παύσης εργασιών, θα ολοκληρώνεται άμεσα χωρίς ταλαιπωρία για την επιχείρηση ή τον επαγγελματία.

Για τις δηλώσεις διακοπής εργασιών που υποβάλλονται εκπρόθεσμα, θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικός έλεγχος και διασταύρωση των στοιχείων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η ημερομηνία διακοπής εργασιών που θα έχει συμπληρώσει ο φορολογούμενος είναι η πραγματική. Σε όλες τις εκπρόθεσμες δηλώσεις το σύστημα θα διενεργεί αυτόματους ελέγχους για να εντοπίσει:

  • Τυχόν συναλλαγές που έγιναν μετά την ημερομηνία που έχει δηλώσει ο επαγγελματίας ως ημερομηνία διακοπής εργασιών
  • Εάν έχουν δημιουργηθεί νέες φορολογικές υποχρεώσεις
  • Εάν έχουν μεταβιβαστεί τα περιουσιακά στοιχεία
  • Εάν έχει κλείσει η ταμειακή μηχανή (εάν υπάρχει)

Αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος και διαπιστωθεί ότι έχουν τηρηθεί οι προϋποθέσεις το σύστημα θα ολοκληρώνει τη διαδικασία και θα αποστέλλεται μήνυμα για την οριστική παύση εργασιών.

Σήμερα η διαδικασία ξεκινά ηλεκτρονικά με την υποβολή της αίτησης του επαγγελματία ή της επιχείρησης στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ αλλά μετά την αναλαμβάνει ελεγκτής προκειμένου να διαπιστώσει εάν πληρούνται οι όροι. Με την ενεργοποίηση του νέου συστήματος ο έλεγχος των προϋποθέσεων και των δικαιολογητικών θα γίνεται αυτόματα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι από την εφορία. Με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου θα προκύπτει ένα δείγμα υποθέσεων που πρέπει να ελεγχθούν για να διαπιστωθεί εάν η διαδικασία και τα δηλωθέντα στοιχεία από τις επιχειρήσεις ήταν σωστά.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button