Οικονομία

Τι κάνουν οι άλλοι Κινέζοι ανταγωνιστές της Shein – Πως η Temu εκθρόνισε την Alibaba

Με αφορμή το περιστατικό με τα τοξικά προϊόντα της Shein, αξίζει να δει κανείς τις εξελίξεις στον ανταγωνισμό στο «χάρτη» του διεθνούς ηλεκτρονικού εμπορίου, δηλαδή την Temu και την Alibaba.

Συγκεκριμένα, η ανάπτυξη της αγοράς Temu και η τοποθέτηση της PDD Holdings (μητρικής της Temu) σε value-for-money βοήθησαν την εταιρεία να ηγηθεί της αρένας του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, καθιστώντας την την πιο πολύτιμη εταιρεία της χώρας στον τομέα αυτό, σύμφωνα με δημοσίευση του CNBC.

Η PDD Holdings ανακοίνωσε αστρικά αποτελέσματα α’ τριμήνου την Τετάρτη (22.5.2024), κάνοντας τις μετοχές της να εκτοξευθούν έως και 7,5% και οδηγώντας την κεφαλαιοποίησή της στο παρελθόν σε σχέση με την ανταγωνιστική Alibaba Group. Οι μετοχές της PDD έχουν υπερδιπλασιάσει την αξία τους -με άνοδο 109%- τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.

Η PDD, στην οποία ανήκει επίσης η κινεζική εφαρμογή εκπτωτικών αγορών Pinduoduo έχει κεφαλαιοποίηση αγοράς περίπου 208 δισ. δολάρια, έναντι 196 δισ. δολαρίων της Alibaba, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Η JD.com βρίσκεται στην μακρινή τρίτη θέση με κεφαλαιοποίηση αγοράς 48 δισ. δολαρίων.

«Πιστεύουμε ότι η κερδοφορία της Temu θα βελτιωθεί ταχύτερα από ό,τι είχε εκτιμηθεί προηγουμένως, λόγω της εισαγωγής του μοντέλου μισής αποστολής, σύμφωνα με το οποίο το κόστος εφοδιαστικής θα επιβαρύνει τους εμπόρους», ανέφερε η Morningstar σε σημείωμά της την Πέμπτη (23.5.2024).

«Πιστεύουμε επίσης ότι η εγχώρια πλατφόρμα της PDD θα είναι σε θέση να υπερασπιστεί τη θέση της, δεδομένης της ισχυρής αντίληψης των καταναλωτών για την τοποθέτησή της σε value-for-money», δήλωσε η αναλύτρια της Morningstar, Chelsey Tam, προσθέτοντας ότι η PDD έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις τους, ενώ η JD.com και η Alibaba βρίσκονται στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.

Η Goldman Sachs αύξησε την αξιολόγηση της PDD σε «buy» από «neutral» την Παρασκευή (24.5.2024), σημειώνοντας τη συνεχή δυναμική ανάπτυξης των διαφημιστικών εσόδων της εταιρείας κατά το πρώτο τρίμηνο, καθώς και τις δυνατότητες της Temu.

Η αναβάθμιση έρχεται «λόγω των δυνατοτήτων της adtech σε συνδυασμό με τους ανταγωνιστικούς σε κόστος προμηθευτές/εμπόρους/αλυσίδες εφοδιασμού της Κίνας, παράλληλα με την ευνοϊκή σχέση κινδύνου-απόδοσης, με την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της αγοράς να μην υποδηλώνει καμία αποτίμηση που να αποδίδεται στην Temu», δήλωσε στο σημείωμα ο αναλυτής της Goldman Sachs Ronald Keung.

Η αγορά έχει «πλέον υπερτιμολογήσει» τις δύο βασικές ανησυχίες -τον εγχώριο ανταγωνισμό και τις εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας- οι οποίες ήταν πίσω από την προηγούμενη υποβάθμιση της ΠΟΠ τον Μάρτιο 2024, δήλωσε ο Keung.

Σκληρός ανταγωνισμός

Η PDD ξεπέρασε την Alibaba σε κεφαλαιοποίηση αγοράς και το τέταρτο τρίμηνο πέρυσι, αλλά έχασε την πρώτη θέση από την Alibaba το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.

Η PDD ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι τα καθαρά κέρδη της που αναλογούν στους κοινούς μετόχους το τρίμηνο του Μαρτίου αυξήθηκαν κατά 246% στα 3,87 δισ. δολάρια (27,99 δισ. κινεζικά γιουάν) σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ξεπερνώντας κατά πολύ την εκτίμηση της LSEG για 12,86 δισ. γιουάν.

Τα έσοδα από υπηρεσίες συναλλαγών, γνωστά και ως αμοιβές εμπόρων, ανήλθαν σε 6,14 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 327% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

«Ανταποκριθήκαμε προληπτικά στις πολιτικές προώθησης της κατανάλωσης και ξεκινήσαμε μια σειρά προωθητικών ενεργειών για να καλύψουμε τις ανάγκες αγορών των χρηστών κατά τη διάρκεια της γιορτής της άνοιξης και άλλων εποχιακών εκδηλώσεων», ανέφερε η PDD στην κλήση για τα κέρδη της. «Είμαστε σίγουροι για την καταναλωτική αγορά στην Κίνα», δήλωσε η PDD.

Εν τω μεταξύ, τα καθαρά κέρδη της Alibaba που αναλογούν στους κοινούς μετόχους το τρίμηνο του Μαρτίου έπεσαν κατά 86% στα 3,3 δισ. γουάν σε σχέση με πέρυσι. Η Alibaba κατέχει πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως οι AliExpress, Alibaba.com, Taobao και Tmall.

Η πρώτη μεγάλη ώθηση της PDD στο εξωτερικό ήρθε με την Temu τον Σεπτέμβριο του 2022, η δημοτικότητα της οποίας εκτοξεύτηκε στα ύψη αμέσως μετά την προβολή μιας διαφήμισης Super Bowl το 2023, η οποία καλούσε τους πελάτες να ψωνίσουν «σαν δισεκατομμυριούχοι».

Οι “πεινασμένοι” για ευκαιρίες Αμερικανοί έχουν συρρεύσει στην Temu, καθώς φαίνεται να συνεχίζει να αναπτύσσεται ραγδαία στις Η.Π.Α. Η Temu έχει επίσης επεκταθεί επιθετικά στην Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ισπανία, καθώς και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η BofA σε έκθεσή της νωρίτερα τον Μάιο ανέφερε ότι οι Temu, TikTok και AliExpress «αξιοποιούν την εμπειρία» των μητρικών και αδελφών εταιρειών τους, προσθέτοντας ότι θεωρεί ότι η Temu είναι «σχετικά σε καλύτερη θέση» μεταξύ των πολλών.

To άρθρο Τι κάνουν οι άλλοι Κινέζοι ανταγωνιστές της Shein – Πως η Temu εκθρόνισε την Alibaba δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button