Οικονομία

Πώς προχωρούν οι επενδύσεις στις μαρίνες της Αθηναϊκής Ριβιέρας

Εκτός από τις μεγάλες οικιστικές αναπτύξεις και τα πεντάστερα τουριστικά projects που υλοποιούνται το ένα μετά το άλλο στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, ιδιαίτερα σημασία έχουν και οι μαρίνες της περιοχής. Ο λόγος για τη μαρίνα Βουλιαγμένης, τη μαρίνα του Άγιου Κοσμά και τη μαρίνα Αλίμου που έχουν στόχο να μεταμορφωθούν σε high end προορισμούς, προσελκύοντας τόσο Έλληνες και όσο ξένους επισκέπτες υψηλού οικονομικού επιπέδου.

Από τις τρεις μαρίνες που θα αλλάξουν σημαντικά την Αθηναϊκή Ριβιέρα, πρώτη θα κόψει το νήμα η Astir Marina Βουλιαγμένης. Συγκεκριμένα, την Τετάρτη στις 29 Μαΐου, θα ανοίξει επίσημα τις πύλες της, καθώς οι εργασίες έχουν ολοκληρωθεί, αλλά κάποια καταστήματα θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους εντός του Ιουνίου.

Η Astir Marina αποτελεί επένδυση ύψους 53 εκατ. ευρώ, κατασκευασμένη με τις υψηλότερες προδιαγραφές και συγκαταλέγεται στις κορυφαίες μαρίνες της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Διαθέτει συνολικά 59 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής έως 60 μέτρα και μία θέση για σκάφος έως 130 μέτρα, καθώς και δυνατότητες shopping και dining από γνωστά διεθνή brands και καταστήματα.

Μεταξύ των εταιρειών που βρίσκει κανείς στους χώρους της Astir Marina είναι οι οίκοι Gucci, Caffé Cova (πολυτελής προορισμός για καφέ και κοκτέιλ του ομίλου Louis Vuitton), Bottega Venetta, Dior, Louis Vuitton και Loro Piana.

Τη σκυτάλη από τη μαρίνα Βουλιαγμένης αναμένεται να πάρει το επόμενο διάστημα η μαρίνα του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό, που έχει αναλάβει η Lamda Development.

Η επένδυση που θα ξεπεράσει τα 25 εκατ. ευρώ εντάσσεται στην πρώτη φάση ανάπτυξης του mega project και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026.

Η Μαρίνα Αγίου Κοσμά αποτελείται από μια θαλάσσια περιοχή που έχει έκταση 528 στρέμματα ενώ άλλα 32 στρέμματα είναι οι χερσαίοι χώροι. Συνολικά προβλέπονται πάνω από 300 θέσεις ενώ περιλαμβάνονται και γιοτ τα οποία μπορεία να φτάνουν μέχρι και τα 80 μέτρα.

Η νέα Μαρίνα του Αγίου Κοσμά θα περιλαμβάνει τη δημιουργία των οικιστικών και εμπορικών ζωνών. Συγκεκριμένα, σ’ αυτήν βρίσκεται ο πράσινος ουρανοξύστης του Ελληνικού, το Riviera Tower. Επίσης, κοντά θα βρίσκεται το IRC (καζίνο με ξενοδοχείο) της ΓΕΚ Τέρνα και Hard Rock. Πάνω στη μαρίνα θα είναι έτοιμο στις αρχές του 2027 και το δεύτερο εμπορικό κέντρο της Lamda Development, το Riviera Galleria.

Πέρα από τον ελλιμενισμό σκαφών η Μαρίνα Αγίου Κοσμά θα έχει πολλές και διαφορετικές δομές. Θα υπάρχουν λιμενικές υποδομές για την εξυπηρέτηση και ανεφοδιασμό των σκαφών, καταστήματα, χώροι εστίασης, χώροι στάθμευσης, χώροι εκδηλώσεων, ένα μικρό ελικοδρόμιο (ως πεδίο προσγείωσης/απογείωσης ελικοπτέρου), χώροι πρασίνου και περιπάτου.

Βασική πτυχή είναι η ελεύθερη πρόσβαση του κοινού σε ένα κομμάτι του παράκτιου μετώπου, το οποίο έμενε για πολλά χρόνια αναξιοποίητο, αλλά και μη προσβάσιμο.

Η οδική πρόσβαση στη μαρίνα θα εξασφαλίζεται από δύο εισόδους που χωροθετούνται σε κατάλληλες θέσεις στο ΒΑ και ΝΑ άκρο της χερσαίας ζώνης της Μαρίνας. Από την άλλη, η πρόσβαση των πεζών στη χερσαία ζώνη θα είναι ελεύθερη και θα πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο μέσω του ανατολικού ορίου

Σε αντίθεση με τα άλλα δύο projects, κολλημένη για μήνες έχει μείνει η ανάπλαση της μαρίνας του Αλίμου. Ένα σύνθετο έργο που είχε αναλάβει να υλοποιήσει ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, μέσω της θυγατρικής του Reds και της Άκτωρ Παραχωρήσεις.

Τα αρχικά πλάνα του έργου προέβλεπαν την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων υποδομών της μαρίνας Αλίμου που θα είναι δυναμικότητας 979 θέσεων ελλιμενισμού συνολικά, εκ των οποίων 873 αφορούν σε σκάφη αναψυχής διαφόρων κατηγοριών και μήκους έως 50m, 95 αφορούν σε ναυταθλητικά σκάφη μήκους 6m έως 15m, και 11 αφορούν σε αλιευτικά σκάφη. 

Επίσης, προβλέπεται η αξιοποίηση της λιμενικής υποδομής της μαρίνας, καθώς και η ανάπτυξη της χερσαίας ζώνης της, συνολικής επιφάνειας 210 στρεμμάτων περίπου.

Η μαρίνα ωστόσο είναι για μήνες κολλημένη, καθώς όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, έχει μπλεχτεί στα δίκτυα της γραφειοκρατίας.

Ειδικότερα, ήδη από το προηγούμενο καλοκαίρι αναμένεται η έκδοση της σχετικής ΚΥΑ για τους όρους λειτουργίας και διαμόρφωσής της και στη συνέχεια η έγκριση των ακόλουθων οικοδομικών αδειών, με την υπόθεση να βρίσκεται εδώ και μήνες στα συναρμόδια υπουργεία.

Όπως είναι λογικό λοιπόν οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει, παρά μόνο κάποιες πρόδρομες κινήσεις, όπως η απομάκρυνση εγκαταλελειμμένων οχημάτων από το σημείο, ο καθαρισμός και η διάνοιξη διαδρόμων.

To άρθρο Πώς προχωρούν οι επενδύσεις στις μαρίνες της Αθηναϊκής Ριβιέρας δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button