Οικονομία

Λιμένας Ραφήνας: Πώς θα αξιοποιηθεί η υποδομή

Η κατασκευή επιβατικού σταθμού στο κύριο μέρος του λιμένα, η επέκταση του προσήνεμου μόλου για τη δημιουργία μιας ασφαλούς λιμενολεκάνης, η κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων και δύο συστοιχιών ναυδέτων οι οποίες θα αυξήσουν τις θέσεις ελλιμενισμού για τα ταχύπλοα ακτοπλοΐας, αλλά και ο σχεδιασμός υδατοδρομίου προβλέπονται, μεταξύ άλλων ενεργειών, για την αξιοποίηση του Λιμένος Ραφήνας

Το ΤΑΙΠΕΔ, με την ιδιότητά του ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων, έχει δρομολογήσει την εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης (Μaster Plan) του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που το συνοδεύει.

Μάλιστα, ήδη ξεκίνησε και σχετική διαβούλευση σε σχέση με τις σημαντικότερες προβλέψεις του Μaster Plan για τον Οργανισμό Λιμένος Ραφήνας.

Να σημειώσουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ, πέραν των διαγωνισμών για την πώληση μετοχικών πακέτων σε Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο, Βόλο κ.α., έχει προωθήσει και άλλες διαδικασίες για την αξιοποίηση περιφερειακών Λιμένων, όπως του Λαυρίου, της Σκιάθου, της Ζακύνθου κ.λπ.

Ειδικότερα, όπως αναφέραμε, βάσει των αρχικών σχεδίων, στις βασικές προβλέψεις του Μaster Plan για τον Οργανισμό Λιμένος Ραφήνας προβλέπονται η κατασκευή επιβατικού σταθμού στο κύριο μέρος του λιμένα, αλλά και η επέκταση του προσήνεμου μόλου για τη δημιουργία μιας ασφαλούς λιμενολεκάνης και η κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων και δύο συστοιχιών ναυδέτων οι οποίες θα αυξήσουν τις θέσεις ελλιμενισμού για τα ταχύπλοα ακτοπλοΐας.

Επιπλέον, η ατζέντα περιλαμβάνει τον  σχεδιασμό υδατοδρομίου και τη δημιουργία μίας σύγχρονης εγκατάστασης με δυναμικότητα και δυνατότητα εξυπηρέτησης υδροπλάνων, με επαρκείς χερσαίους χώρους για τη λειτουργία του, ενώ προβλέπεται και υποδομή για την εξυπηρέτηση και τον έλεγχο των επιβατών.

Επίσης, με τα προτεινόμενα έργα στο αλιευτικό καταφύγιο επεκτείνεται η διαθέσιμη χερσαία ζώνη για την εξυπηρέτηση των αλιέων.

Ο Λιμένας είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος σε επιβατική κίνηση μεταξύ των 16 ελληνικών λιμένων Διεθνούς Ενδιαφέροντος, περιλαμβάνεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (εκτεταμένο δίκτυο), ενώ συγκεντρώνει σημαντικό μέρος της κίνησης προς τα νησιά των Κυκλάδων (Τήνο, Άνδρο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Ίο, Σαντορίνη και Κουφονήσια), συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση, όσον αφορά στην ακτοπλοΐα, τον Λιμένα του Πειραιά.

Διατηρεί, επίσης, την αποκλειστική σύνδεση με το Μαρμάρι Ευβοίας εξυπηρετώντας τόσο την επιβατική – τουριστική όσο και την εμπορευματική κίνηση των προορισμών αυτών.

Το 2023 διακινήθηκαν 1,8 εκατ. επιβάτες και 441.187 οχήματα. Ο Λιμένας Ραφήνας εξυπηρετεί εκτός από την επιβατική κίνηση και τις μεταφορές με φορτηγά οχήματα της ακτοπλοΐας και τουριστική κίνηση που αφορά κυρίως σε ημερόπλοια και δευτερευόντως σκάφη αναψυχής, καθώς και την αλιεία.

Επίσης, διαθέτει κτιριακές εγκαταστάσεις, και χώρους προς αξιοποίηση. Ο Λιμένας Ραφήνας αποτελείται σήμερα από το κύριο και το παλαιό λιμάνι, καθώς και το αλιευτικό καταφύγιο.

Η εγγύτητα του λιμανιού με το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών και η εύκολη πρόσβαση των επιβατών του αεροδρομίου στο λιμάνι μέσω της Αττικής Οδού, αλλά και στο κέντρο της Αθήνας, το καθιστά ιδιαίτερα ελκυστικό από πλευράς επιβατικής/τουριστικής κίνησης.

Επίσης, προβλέπονται, μελλοντικά, επεκτάσεις τόσο του σιδηροδρομικού δικτύου (Προαστιακός) όσο και του οδικού (Αττικής Οδού) που θα βοηθήσουν στη σύνδεση του λιμανιού αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Ραφήνας με την υπόλοιπη Αττική.

Μάλιστα, στη χερσαία ζώνη του τμήματος ακτοπλοΐας και νοτιοδυτικά του Kτιρίου του Tερματικού Σταθμού χωροθετείται το κτίριο του Σταθμού Απόληξης Προαστιακού Σταθμού, επιφάνειας 1.500 τ.μ..

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button