Τεχνολογία

Ο Jarrod ‘Jack’ Frost έκανε νέο ρεκόρ ταχύτητας 442.45χλμ/ώρα

Του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μάχη με το χρονόμετρο ήταν και θα είναι πάντα το ζητούμενο για την εξερεύνηση των Ορίων των ανθρώπινων δυνατοτήτων και πάντα θα υπάρχει εξέλιξη μετά από την κάθε νέα προσπάθεια. Στην περίπτωση αυτού του νέου ρεκόρ ταχύτητας δεν είναι μόνο η δυσκολία της διατήρησης μίας ευθείας πορείας κάτω από έντονη επιτάχυνση, αλλά και ένα σύνολο μηχανικών λειτουργιών που πρέπει να γίνουν πιο αποδοτικά και με ασφαλή τρόπο ώστε να καταρριφθεί το προηγούμενο ρεκόρ με πλήρη επιτυχία.

Ο Jarrod ‘Jack’ Frost της Holeshot Racing οδηγεί και σε άλλες κατηγορίες dragster

Ο Jarrod ‘Jack’ Frost της Holeshot Racing ήταν αυτός που σημείωσε νέο ρεκόρ για το ένα μίλι με εκκίνηση από στάση, με μία turbo Hayabusa, με ταχύτητα 442.45χλμ/ώρα.
Το ρεκόρ του Frost σημειώθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Elvington στην κεντρική Μ. Βρετανία, με την κατάλληλα τροποποιημένη Suzuki Hayabusa της Quattro Plant. Στην προσπάθεια αυτή τα όρια ανθρώπου και μηχανής είναι πάντα το ζητούμενο και κάθε φορά που ξεπερνιούνται είναι ένας άθλος τόσο για τον αναβάτη οδηγό όσο και για τους μηχανικούς. Τι νόημα έχει λοιπόν ένα ρεκόρ ταχύτητας;

Όπως και στους Ολυμπιακούς Αγώνες ένα ρεκόρ στα 100μ είναι ένα τεράστιο επίτευγμα, έτσι και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό αλλά και στην κατασκευή ταχύτατων οχημάτων, η μάχη με το χρονόμετρο είναι το κίνητρο για να εξερευνηθούν τα όρια και από αυτή τη μάχη έρχεται η επιβεβαίωση εκ του αποτελέσματος. Μέσα από αυτή τη προσπάθεια για νέα ρεκόρ αναπτύσσονται νέες τεχνικές, βελτιώσεις και νέες τεχνολογίες που επιτρέπουν όλη αυτή την πρόοδο σε αυτούς τους τομείς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην προετοιμασία για την επίτευξη αυτού του ρεκόρ, ο Frost είχε στη διάθεσή του μία τροποποιημένη turbo Hayabusa η οποία διατηρεί τον τυπικό στροφαλοθάλαμο, την αρχική διάμετρο και διαδρομή, αλλά χρησιμοποιεί μπιέλες Carillo, έμβολα CP και έκκεντρα Kent Performance με κυλινδροκεφαλή που έχει τροποποιηθεί στις θυρίδες, Βαλβίδες Inconel με ενισχυμένα ελατήρια, ασφάλειες βαλβίδων τιτανίου, ενισχυμένο στρόφαλο και μπουλόνια σύσφιξης κεφαλής. Υπάρχει επίσης ένα κιβώτιο ταχυτήτων της Nova Transmissions και ένας συμπλέκτης πολλαπλών δίσκων με διαβαθμισμένη σύμπλεξη, ενώ το κιβώτιο διαθέτει επίσης ενισχυμένες φουρκέτες ταχυτήτων και άξονες. Εσωτερικά, η Hayabusa που σημείωσε το ρεκόρ χρησιμοποιεί επίσης πολλαπλή εισαγωγή Holeshot Racing με μεγάλο προσαρμοσμένο στροβιλοσυμπιεστή AET, ντεπόζιτο καυσίμου Holeshot Racing, σύστημα ψυγείου της Holeshot με δευτερεύον ψυγείο και ηλεκτρική αντλία νερού, βαλβίδα εκτόνωσης Turbosmart και ρυθμιστή πίεσης καυσίμου.
Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά, υπάρχει επίσης μια εσωτερική πλεξούδα καλωδίωσης της Holeshot και ένα σύστημα της LifeRacing/Syvecs για την καταγραφή δεδομένων σε συνδυασμό με το ταμπλό Plex SDM550. Για την εξοικονόμηση βάρους οι τροχοί της BST είναι από ανθρακονήματα, τα φρένα διαθέτουν δαγκάνες Brembo RX και δίσκους Brembo που βοηθούν στο να σταματήσει η μοτοσυκλέτα από τα 442χλμ/ώρα. Η ανάρτηση προέρχεται από την Öhlins και υπάρχει ένα τροποποιημένο ψαλίδι με πρόσθετο στήριγμα και ρύθμιση αλυσίδας.


Η ομάδα χρησιμοποιεί τρεις πανομοιότυπες μοτοσυκλέτες – αν και με διαφορετικό πλαίσιο και τροποποιήσεις που ταιριάζουν σε κάθε αναβάτη – από τους άλλους δύο πιλότους, τον Guy Martin και Philippe Le Peru. Και οι τρεις έχουν κάνει πάνω από 435χλμ/ώρα.

 

 

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button