Επιστήμη

Ο Aleix αποτελεί έμπνευση για τους άλλους αναβάτες

του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν θυμηθούμε τι μας έλεγαν πάντα γονείς, δάσκαλοι και προπονητές όταν μεγαλώναμε: “εάν δεν τα καταφέρετε, προσπαθήστε ξανά”, τότε η εικόνα των τρελών πανηγυρισμών του Aleix Espargaro με την οικογένεια και την ομάδα της Aprilia στο pit lane του Silverstone την περασμένη εβδομάδα μόλις επικυρώνει αυτή τη συμβουλή.
Έδωσε επίσης πραγματική έμπνευση σε άλλους αναβάτες του MotoGP™ και ίσως στον Johan Zarco (Prima Pramac Racing), να μην εγκαταλείψουν ποτέ την προσπάθεια για την κατάκτηση της πρώτης νίκης στην κορυφαία κατηγορία. Η λαμπρή νίκη του Aleix στο Silverstone δεν ήταν μόνο η δεύτερη νίκη του στην πρώτη κατηγορία, αλλά και το δεύτερο Grand Prix του σε οποιαδήποτε κατηγορία. Αυτή η πρώτη νίκη ήρθε στην Αργεντινή μετά από μακρά, μακρά αναμονή. Ήταν 12 χρόνια και 216 ημέρες μετά το ντεμπούτο του στο MotoGP™ που ο Espargaro το έκανε τελικά με την Aprilia στην Αργεντινή την περασμένη σεζόν. Αυτή η δεύτερη νίκη στον υπέροχο Αγώνα του Silverstone ήρθε ένα χρόνο και 125 μέρες μετά. Είκοσι έξι Grand Prix μετά τη νίκη της Αργεντινής στην 200ή του εμφάνιση στο MotoGP™. Δεν πιστεύουμε ότι θα χρειαστεί να περιμένει τόσο πολύ για την τρίτη του.

O Aleix Espargaro αποτελεί έμπνευση για οδηγούς, όπως ο Johann Zarco που περιμένουν καιρό για την πρώτη νίκη

Ο διπλός παγκόσμιος πρωταθλητής της Moto2™ Zarco μπορεί να παλεύει για το μέλλον του στο MotoGP™, καθώς κυνηγά αυτή τη φευγαλέα πρώτη νίκη στην πρώτη κατηγορία που σίγουρα θα μείωνε την πίεση. Ο Γάλλος είναι ένας απλός αρχάριος σε σύγκριση με τον Espargaro. Έχει κάνει 113 εκκινήσεις MotoGP™ από το ντεμπούτο του στο Κατάρ πριν από έξι χρόνια και 147 ημέρες. Ο Zarco έφτασε τόσο κοντά με μια εκπληκτική 11η δεύτερη θέση σε εκείνη την περίοδο.
Με λιγότερα Grand Prix στο παρελθόν, κάποιοι άλλοι έπρεπε να περιμένουν ακόμη περισσότερο από τον Aleix πριν δουν αυτή την καρό σημαία. Ο Αυστραλός Jack Findlay ξόδεψε πολλά λάστιχα σε αγώνες και ταξίδια σε όλη την Ευρώπη. Έκανε το ντεμπούτο του στα GP 500cc στο Γερμανικό Grand Prix του 1958 στο Nürburgring. Δεκατρία χρόνια και 25 εβδομάδες αργότερα εξασφάλισε αυτή την πρώτη νίκη στο Grand Prix του Ulster του 1971, οδηγώντας την Suzuki στην απαιτητική πίστα του Dundrod.
Για μερικούς πολύ ταλαντούχους αναβάτες αυτή η πρώτη νίκη δεν ήρθε ποτέ. Ποιος θα ξεχάσει τον Colin Edwards που έπεσε στην τελευταία στροφή το 2006 στο Άσεν ενώ βρισκόταν στη θέα και στον ήχο αυτής της άπιαστης πρώτης νίκης στο Grand Prix. Η πτώση του έδωσε τη νίκη στον Αμερικανό συμπατριώτη του Nick Hayden, ο οποίος κέρδισε τον Παγκόσμιο Τίτλο. Για τον Colin, η μεγάλη του ευκαιρία εξαφανίστηκε στο Ολλανδικό χαλίκι και δεν επέστρεψε ποτέ. Η πίστη του στον συναθλητή του Valentino Rossi και στην Yamaha τους έφερε Παγκόσμιους τίτλους. Οι 12 τερματισμοί του στο βάθρο σε 196 εμφανίσεις στο MotoGP™ άξιζαν πολλά περισσότερα.
Για άλλους, ήταν μια πολύ διαφορετική ιστορία που μετρούσε ώρες και λεπτά, αντί για χρόνια και μέρες, για εκείνη την πρώτη νίκη στην πρώτη κατηγορία. Ο Ιταλός Max Biaggi, ο Φινλανδός Jarno Saarinen και ο Βρετανός αναβάτης της Norton, Geoff Duke, ήταν όλοι μέλη αυτού του γκρουπ που πρωτοεμφανίστηκε. Ο Biaggi, ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής 250cc, έγινε ο πρώτος Ευρωπαίος αναβάτης που κέρδισε ένα Grand Prix με 500cc στην Ιαπωνία και ο πρώτος αναβάτης που κέρδισε σε 25 χρόνια στο ντεμπούτο του στην μεγάλη κατηγορία στην Suzuka το 1998. Ήταν ο Saarinen που ήταν ο προηγούμενος νικητής, με νίκη με τη νέα δίχρονη Yamaha στο Paul Ricard στη Γαλλία. Το 1950 ο Duke κέρδισε το Senior TT στο Isle of Man στο ντεμπούτο του στα 500cc. Μόνο ο Duke πέτυχε αυτή την επιτυχία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με τέσσερις παγκόσμιους τίτλους 500cc. Ο Biaggi κέρδισε άλλα 12 Grand Prix και τερμάτισε δεύτερος τρεις φορές στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ο Saarinen κέρδισε τους δύο πρώτους Γύρους αλλά σκοτώθηκε σε σύγκρουση πολλών μοτοσυκλετών 250 κυβικών στην Monza.
Οι αναβάτες φτάνουν στην Αυστρία αυτό το Σαββατοκύριακο για να αγωνιστούν σε μια πίστα που έδωσε σε τρεις αναβάτες τις πρώτες τους νίκες στο MotoGP™ τα τελευταία επτά χρόνια. Ο Andrea Iannone, ο Jorge Martin (Prima Pramac Racing) και ο Miguel Olivera (Ομάδα CryptoDATA RNF MotoGP™) ανέβηκαν στο πρώτο σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά στο Red Bull Ring τόσο στα Grand Prix της Αυστρίας όσο και της Στυρίας. Έτσι, η ώρα είναι η κατάλληλη για να επαναληφθεί κάτι ανάλογο την Κυριακή πριν τελειώσει ο χρόνος για κάποιους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button