Οικονομία

Ε-65: Γιατί είναι σημαντική για την Κεντρική Ελλάδα η παράδοση του νέου Αυτοκινητόδρομου από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Παραδόθηκαν χθες (23.4.2024) σε κυκλοφορία νέα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65, που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου.

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65, ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα μήκους 182,1 χλμ. και συνολικού προϋπολογισμού 1,397 δισ. ευρώ περίπου, διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου κι ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. στο 206,5 χλμ. (αρχή Ε65) έως και Α/Κ Καλαμπάκας, μέσω του οποίου το ταξίδι Αθήνα – Καρδίτσα διαρκεί πλέον 2 ώρες και 35 λεπτά, ενώ το Αθήνα – Τρίκαλα, λιγότερο από 3 ώρες.

Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Σε αυτά τα 136 χλμ. στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως:

  • 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας
  • 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075
  • Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης
  • Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των 136 χλμ. που κατασκεύασε η ΤΕΡΝΑ περιλαμβάνονται:

  • 11 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Γοργοποτάμου, Καρπενησίου, Ξυνιάδας, Ανάβρας, Σοφάδων, Καρδίτσας, Προαστίου, Τρικάλων, Βασιλικής και Καλαμπάκας) και 4 Ημικόμβοι (Α.Θ.Ε. Ανθήλης, Σμοκόβου και Λογγού)
  • 3 δίδυμες σήραγγες, με μεγαλύτερη την Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χλμ. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά)
  • 31 Γέφυρες, με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.
  • 27 Άνω Διαβάσεις και 41 Κάτω Διαβάσεις
  • 5 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)
  • 3 Κέντρα Ελέγχου και Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.), 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και 1 Κέντρο Εξυπηρέτησης Σηράγγων
  • 3 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής
  • 3 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ – Λιανοκλαδίου, Σοφάδων και Ράξας).

Σημειώνεται πως σε λειτουργία βρίσκεται επί του παρόντος μόνο ο ΣΕΑ Σοφάδων.

  • 1 Σημείο Εξυπηρέτησης Πελάτων (Μετωπικός Σταθμός Διοδίων Τρικάλων)
  • 3 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (Λιανοκλαδίου, Σοφάδων και Τρικάλων) και 4 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Ανάβρας, Προαστίου, Τρικάλων και Καλαμπάκας). Από μεσάνυχτα Τρίτης 23 Απριλίου προς Τετάρτη 24 Απριλίου θα ξεκινήσει η λειτουργία του νέου μετωπικού σταθμού Λιανοκλαδίου και των πλευρικών Τρικάλων και Καλαμπάκας.

Οι τιμές των διοδίων τελών των νέων σταθμών καθώς και του μετωπικού Τρίκαλων είναι:

Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65:

  • Λαμία – Εγνατία Οδός: 01:45 (από 03:15 σήμερα)
  • Αθήνα – Γρεβενά: 04:00
  • Αθήνα – Μέτσοβο: 04:00
  • Αθήνα – Καστοριά; 04:35
  • Αθήνα – Κοζάνη: 04:30
  • Αθήνα – Καρπενήσι: 03:00
  • Αθήνα – Τρίκαλα: <03:00
  • Αθήνα – Καρδίτσα: 02:35’

Μελλοντικά και με το σύνολο του Ε65 σε κυκλοφορία θα λειτουργήσει ένας ακόμα μετωπικός σταθμός στην Οξύνεια στο 151,9 χλμ.

Κατά την διάρκεια της τελετής παράδοσης ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριακός Μητσοτάκης τόνισε ότι: «Σήμερα είναι πράγματι μία σπουδαία μέρα για τη Στερεά Ελλάδα, για τη Θεσσαλία, για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο, καθώς παραδίδουμε πια στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα ενός πολύ σημαντικού δρόμου.

Και γνωρίζω πολύ καλά, ειδικά για τη Δυτική Θεσσαλία, για τα Τρίκαλα, για την Καρδίτσα, για την Καλαμπάκα, πόσο σημαντικός είναι αυτός ο δρόμος και πως ουσιαστικά αποτελούσε ένα όνειρο πολλών δεκαετιών επιτέλους να ολοκληρωθεί.

Δυόμισι ώρες για να πάει κανείς από την Αθήνα στην Καρδίτσα, τρεις ώρες για να πάει στα Τρίκαλα. Προσβασιμότητα για ένα τόσο όμορφο αλλά και τόσο δοκιμασμένο κομμάτι της πατρίδας μας, τη Δυτική Θεσσαλία.

Και βέβαια, οι προοπτικές για τη σύνδεση, όπως είπαμε, με την ολοκλήρωση του έργου, με τη Δυτική Μακεδονία, με την Ήπειρο. Ένας δρόμος πραγματικά τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε ότι με τον αυτοκινητόδρομο Ε65 «διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό, καθώς ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος συνδέεται, μέσω της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων αυτής, με το εξωτερικό».

«Tο 48% του υπολειπόμενου έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί», συμπλήρωσε ο κ. Σταϊκούρας, τονίζοντας ότι «ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας δεν θα ήταν πραγματικότητα, αν δεν ήμασταν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Αναφερόμενος στα οφέλη του έργου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε ότι:

  • Επιτυγχάνονται ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις. Η διαδρομή Αθήνα – Τρίκαλα μειώνεται στις 3 ώρες και η διαδρομή Αθήνα – Καρδίτσα στις 2 ώρες και 35 λεπτά. Με την ολοκλήρωση του οδικού άξονα θα επιταχυνθεί η πρόσβαση στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Ηπείρου.
  • Ενισχύεται η ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών.
  • Προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη, ο τουρισμός και η εμπορευματική διακίνηση, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση του ποσοστού ανεργίας και στην αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος.
  • Διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό, καθώς ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος συνδέεται, μέσω της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων αυτής, με το εξωτερικό

Κατέληξε λέγοντας ότι: «Διαβεβαιώνουμε ότι θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση, με ταχύτητα, υπευθυνότητα και μεθοδικότητα, ώστε, με αίσθημα ευθύνης, να συμβάλλουμε στην ολόπλευρη ισχυροποίηση της Πατρίδας μας».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Νίκος Ταχιάος, ανέφερε ότι: «Ο Ε65 θα αποτελέσει “θρυαλλίδα ανάπτυξης” για τις περιοχές που δοκιμάστηκαν πρόσφατα από τις θεομηνίες. Στις φετινές γιορτές, οι ταξιδιώτες του Πάσχα με κατεύθυνση προς Φθιώτιδα και Δυτική Θεσσαλία (στα ορεινά της Καρδίτσας των Τρικάλων στη λίμνη Πλαστήρα) θα έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν σε αυτά τα νέα τμήματα του αυτοκινητόδρομου με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια».

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργος Περιστέρης υπογράμμισε ότι: «Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65 ήταν σχεδιασμένος εξαρχής να συμπληρώνει ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, το οποίο προσέφερε εναλλακτικές διαδρομές. Είναι η πιο οικονομική, γρήγορη και αποτελεσματική οδική αρτηρία, ώστε να έρθει κάποιος από τη δυτική – βορειοδυτική, κεντρική Μακεδονία ή από την κεντρική Ελλάδα προς την Αθήνα κι αντίστροφα.

Σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία το νότιο τμήμα ολόκληρο και σημαντικό μέρος του βόρειου τμήματος. Εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε, όπως κάνουμε πάντα, για να επιταχύνουμε και την παράδοση του βόρειου τμήματος. Ελπίζουμε του χρόνου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέρμα του, που είναι το σημείο που συναντάει το βορειοδυτικό κομμάτι της Εγνατίας».

To άρθρο Ε-65: Γιατί είναι σημαντική για την Κεντρική Ελλάδα η παράδοση του νέου Αυτοκινητόδρομου από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button