Τεχνολογία

Οδηγούμε Honda XL 750 Transalp: Δυναμική επιστροφή 

του Γιάννη Διατσίδη
φωτογραφία: Στέφανος Μαμίδης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πέρασαν πάνω από 10 χρόνια για να κάνει την επανεμφάνισή του ένα από τα πιο εμπορικά και αγαπητά μοντέλα στην Ελλάδα. Η Transalp απουσίαζε από το προσκήνιο από το 2012, όταν σταμάτησε η παραγωγή της 3ης γενιάς της και φέτος εμφανίζεται με περισσότερα κυβικά, με τροχό 21’’ ιντσών εμπρός, με νέα διάταξη κινητήρα και με πλούσιο πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων.
Η πρώτη Transalp που κυκλοφόρησε το μακρινό 1986, είχε κινητήρα V με 600 κυβ.εκ. και τροχούς 21’’ ίντσες εμπρός, 17’’ πίσω. Η 2η γενιά (2000-2007) απέκτησε περισσότερα κυβικά, φτάνοντας τα 647 για την ακρίβεια, κρατώντας τις διαστάσεις τροχών. Η 3η γενιά (2008-2012) απέκτησε ψεκασμό και ανέβασε κυβισμό στα 680, μειώνοντας τη διάσταση του εμπρός τροχού σε 19’’ ίντσες, ακολουθώντας την τάση της εποχής για πιο ασφάλτινο προσανατολισμό.

Οι εποχές όμως αλλάζουν, το κοινό έγινε πιο απαιτητικό και τα εργοστάσια προσπαθούν να παρουσιάσουν πιο εξειδικευμένα μοντέλα στην κατηγορία των Adventure. Μάλιστα πολλές φορές βλέπουμε το ίδιο μοντέλο σε δύο εκδόσεις, π.χ. ένα με πιο χωμάτινο προσανατολισμό και το άλλο με πιο ασφάλτινο. Η νέα, 4ης γενιάς Transalp 750 επιστρέφει στο μεγάλο τροχό 21’’ ιντσών εμπρός, ενώ και ο πίσω μεγάλωσε και από τις 17 πήγε στις πιο χωμάτινες 18’’ ίντσες. Ο κινητήρας είναι εντελώς νέος, δικύλινδρος σε παράλληλη διάταξη, όπου από τα 755 κυβ. εκ. παράγονται 92 ίπποι στις 9,500 σ.α.λ.


Παρατηρώντας στους δρόμους της πόλης τα αρκετά Transalp 650 (της πολύ πετυχημένης 2ης γενιάς), που κυκλοφορούν ακόμα, αναλογίζεσαι τι ήταν αυτό που τα έκανε τόσο δημοφιλή. Ήταν η ικανότητα να κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της πόλης, να ταξιδεύουν, να πηγαίνουν σε χωματόδρομους και όλα αυτά να γίνονται πολύ εύκολα. Ήταν δηλαδή μία φιλική μοτοσυκλέτα για τους αρχάριους και μέσους αναβάτες που ήθελαν να ξεφύγουν από τα σκούτερ και τα παπιά, με πλούσιο όγκο και επιβλητική εμφάνιση που ήταν το ζητούμενο τότε και ίσως είναι ακόμη σε μεγάλο βαθμό. Η νέα Transalp 750 μοιάζει αρκετά σε φιλοσοφία με την πετυχημένη XL650V. Είναι πολύ φιλική, έχει αυξημένα χωμάτινα χαρακτηριστικά, αλλά έχει και πολύ καλή συμπεριφορά στην άσφαλτο. Λίγο τα χαλάει στο θέμα του όγκου στο εμπρός μέρος του προβολέα που μοιάζει με τη μικρότερη CB500X και όχι με τη μεγάλη Africa με τα δύο φωτιστικά σώματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Ξεκινώντας τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί της ανακαλύπτεις τη χαρά της χαλαρής και ξένοιαστης οδήγησης. Είναι ελαφριά, παρά το μέγεθός της, αφού τα 208 κιλά της είναι από τα χαμηλότερα στην κατηγορία. Ο κινητήρας είναι πολύ γλυκός, ο συμπλέκτης πολύ ομαλός, το τιμόνι «κόβει» πολύ και η ζωή γίνεται πολύ εύκολη είτε κινείσαι στην πόλη είτε εκτός. Η θέση οδήγησης είναι ακριβώς αυτή που πρέπει για άνετη οδήγηση, έχοντας πολύ καλές γωνίες σε όλα τα σημεία του σώματος με τον κορμό να κρατιέται στη θέση του χωρίς να χρειάζεται να βάλεις δύναμη στα χέρια. Το μεγάλο τιμόνι και η στενή σιλουέτα της δημιουργούν μία «εντουράδικη» στάση σώματος όταν αποφασίσεις να σηκωθείς όρθιος στα μαρσπιέ, διασχίζοντας κάποιο χωματόδρομο και θέλοντας να διαχειριστείς καλύτερα τις ανωμαλίες του εδάφους. Και μια που μιλάμε για χώμα, η νέα Transalp θα περάσει εύκολα από οποιοδήποτε χωματόδρομο και μάλιστα θα μπορεί να «παίξει» κάποιος μαζί της όσο η κατάσταση παραμένει σε φυσιολογικά επίπεδα και δεν αναζητά κάποιες επιδόσεις στο χώμα, άλματα και πολύ δύσκολα περάσματα. Οι ρυθμίσεις και οι διαδρομές των αναρτήσεων (200 χιλ εμπρός και 190 πίσω) δεν είναι αρκετά μεγάλες για τα δεδομένα της κατηγορίας. Για τα πιο δύσκολα υπάρχει και η μεγαλύτερη Africa.


Στην άσφαλτο, εκεί που θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της, η Transalp είναι απόλαυση, είτε πηγαίνεις νωχελικά απολαμβάνοντας το τοπίο, είτε πιέζοντας σε μια στριφτερή διαδρομή. Μεγάλο της ατού είναι ο γραμμικός κινητήρας των 92 ίππων και της αρκετής ροπής (75 Nm στις 7,250 σ.α.λ.). Με τον ωραίο μπάσο ήχο που φθάνει στα αυτιά του αναβάτη, επιταχύνει όταν του ζητηθεί, παρά το πολύ «μακρύ» γρανάζωμα. Με μια ταχύτητα μπορείς να κινηθείς στις στροφές, χωρίς να αναζητάς τη βοήθεια του λεβιέ των ταχυτήτων που παρεμπιπτόντως έχει ωραία αίσθηση κάνοντας τις αλλαγές παιχνίδι. Όταν ο ρυθμός ανέβει το φρένο βάζουν οι μαλακές αναρτήσεις και τα λάστιχα που δεν είναι αμιγώς ασφάλτινα αλλά διπλής χρήσης. Βέβαια δεν υπάρχουν και μεγαλύτερα περιθώρια, καθώς σε λίγο θα ακουμπήσουν τα μαρσπιέ στην άσφαλτο.

Ευτυχώς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι εκεί, επεμβαίνοντας διακριτικά και διώχνοντας το άγχος της απώλειας ελέγχου, είτε στη δυνατή επιτάχυνση είτε στην επιβράδυνση. Εκτός από το Traction Control και το ABS, υπάρχει ρύθμιση στην απόδοση του κινητήρα και στο φρένο του κινητήρα. Τα τέσσερα προκαθορισμένα Modes: Sport, Stantard, Rain, Gravel, υπάρχει και το User, όπου μπορείς να επιλέξεις το συνδυασμό που θέλεις και να παραμετροποιήσεις την απόδοση της μοτοσυκλέτας στα παραπάνω στοιχεία που ελέγχονται ηλεκτρονικά. Το Traction Control μπορεί να τεθεί εκτός λειτουργίας, όταν π.χ. θέλεις να παίξεις στο χώμα, ενώ το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί στον πίσω τροχό για τον ίδιο λόγο. Όλα τα ηλεκτρονικά ελέγχονται εύκολα από τους εύχρηστους διακόπτες δίπλα στο αριστερό γκριπ και εμφανίζονται οι διάφορες επιλογές στην ευδιάκριτη και με όμορφα γραφικά οθόνη.


Στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο, σε στροφές ή στο χώμα η Transalp 750, τα καταφέρνει περίφημα, έχοντας ένα allround χαρακτήρα που έχει χαρίσει και στις προηγούμενες γενιές του μοντέλου σημαντικές πωλήσεις. Δεν έχει τον εξωτικό ή extreme χαρακτήρα άλλων μοντέλων της αγοράς, όπως προσφέρει αρκετά για την τιμή των 11,500 ευρώ που θεωρείται χαμηλή για την κατηγορία των μεσαίων Adventure. Σε αυτή την τιμή δεν υπάρχουν όμως τα αρκετά έξτρα που είχε η μοτοσυκλέτα της δοκιμής. Μερικά μάλιστα, όπως η ποδιά, οι χούφτες και τα κάγκελα κρίνονται απαραίτητα, ιδίως για τους ανήσυχους αναβάτες που θέλουν και χωμάτινες εξορμήσεις. Η ψιλή ζελατίνα προσφέρει καλή προστασία, όμως είναι λίγο ενοχλητική στις χαμηλές ταχύτητες που θα χρειαστεί να κοιτάξεις κοντά. Τα προβολάκια δίνουν μια όμορφη νότα και μάλιστα έχει προβλεφθεί η αντίστοιχη ένδειξη στην έγχρωμη TFT οθόνη των 5’’.
Με τις πολύ καλές πωλήσεις της μικρομεσαίας CB500X, η νέα Transalp ήρθε να γεφυρώσει το μεγάλο κενό που υπήρχε μέχρι την Africa των 1,100 κυβ.εκ., στην μεσαία κατηγορία η οποία γνωρίζει άνοδο και έχουν μπει δυνατά τα περισσότερα εργοστάσια. Και επειδή η Honda έχει το δικό της κοινό που συνήθως είναι ευχαριστημένο από προηγούμενη εμπειρία, η επιτυχία της νέας μοτοσυκλέτας θεωρείται δεδομένη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

HONDA XL 750 TRANSALP

Κινητήρας
Τύπος κινητήρα: Τετράχρονος, Δικύλινδρος σε σειρά με στρόφαλο 270ο , υγρόψυκτος, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο,
Κυβισμός: 755 cc
Διαμέτρος x Διαδρομή: 87 χλστ. X 63.5 χλστ.
Συμπίεση: 11.0:1
Μέγιστη ισχύς: 91.8 hp / 9,500σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή : 75 Νm / 7,250 σ.α.λ.
Σύστημα καυσίμου: Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI
Σύστημα μετάδοσης: 6 ταχύτητες
Πλαίσιο
Ατσάλινο τύπου Διαμάντι
Σύστημα μπροστινής ανάρτησης: Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι Ø 43mm, διαδρομής 200 χιλ.
Σύστημα πίσω ανάρτησης: Μονό αμορτισέρ με μοχλικό Pro-Link, ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, διαδρομής 190 χιλ.
Εμπρός φρένο: Δύο δίσκοι Ø 310mm, Nissin με 2πίστονες δαγκάνες
Πίσω φρένο: Δίσκος Ø 256mm, με δαγκάνα ενός εμβόλου
Εμπρός ελαστικό: 90/90 – R21
Πίσω ελαστικό: 150/70 – R18
Διαστάσεις
Ύψος σέλας: 850mm
Μεταξόνιο: 1,560mm
Rake: 27°
Ίχνος: 111mm
Βάρος (υγρό): 208kg
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ: 16.9 λίτρα

O Γιάννης Διατσίδης με την εμπειρία του και από αγώνες ΜΧ ήταν αυστηρότερος κριτής στο χώμα, από τον Δημήτρη Διατσίδη, που επίσης οδήγησε την Transalp

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button