Επιστήμη

Η «ηλεκτρονική μπαγκέτα» του διάσημου JEAN-MICHEL JARRE δημιουργεί τον ήχο των ηλεκτρικών RENAULT

Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Καλά είναι τα ηλεκτρικά που κινούνται αθόρυβα αλλά καμιά φορά κουράζει αυτή η απόλυτη ηρεμία. Ολοένα και περισσότεροι ευρωπαίοι οδηγοί ζητούν έστω και στα «ψέματα» να ακούν κάποιο ήχο από κινητήρα η εξάτμιση για να τους θυμίζει βρίσκονται σε αυτοκίνητο και όχι σε ανεμόπτερο με τέσσερις ρόδες.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault αποφάσισε προκειμένου να εκπληρώσει την επιθυμία των πελατών της τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας να «εκπέμπουν» ήχους αντίστοιχα με τα σημερινά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αφού έψαξαν αρκετά για τις εναλλακτικές λύσεις, τελικά βρήκαν αυτό που ήθελαν. Πρότειναν στον παθιασμένο με την τεχνολογία και πρωτοπόρο στην ηλεκτρονική μουσική, τον θρυλικό Jean-Michel Jarre να συνεργαστεί με τη Renault.

Ο καλλιτέχνης, τραγουδοποιός και συγγραφέας, δέχθηκε με χαρά την πρόταση των επικεφαλής της Renault.

Η ιστορία πίσω από τη σχεδίαση του ήχου, δείχνει την εξέλιξη του project και τη συμβολή του Jean-Michel Jarre σε αυτό – ως καλλιτέχνη και ως μηχανικού.

Η μουσική θα συνδυαστεί με το περιβάλλον αλλά και με την κίνηση ενός αυτοκινήτου. Η ανθρώπινη περιπέτεια θα συνεχίσει τις προκλήσεις της. Οι ήχοι του Jean-Michel Jarre θα ενσωματωθούν στα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Renault.

Το project αυτό αποτέλεσε μία ευκαιρία για τη Renault να υπογραμμίσει τη μοναδική της ταυτότητα, μέσα από τους ήχους ενός αυτοκινήτου.

Η απόφαση για τη συνεργασία με τον Jean-Michel Jarre, αναφορικά με την εξέλιξη των ήχων που θα πλαισιώσουν τα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα, ξεκίνησε το 2021 όταν ο καλλιτέχνης και ο CEO του Renault Group, Luca de Meo, συναντήθηκαν κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου στο Μόναχο – όπου παρουσιαζόταν το Megane E-Tech electric.

Οι επισημάνσεις των πελατών της Renault ήταν το κίνητρο. Ο πανέξυπνος Luca de Meo δεν έχασε την ευκαιρία. Μετά τη συνάντηση τους και οι δύο έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον να συνεργαστούν, με κοινό τόπο την εμπειρία του ήχου, τόσο στο εσωτερικό, όσο και έξω από το αυτοκίνητο.

 

Παρότι το εγχείρημα μπορεί να φαίνεται ουτοπικό, οι δύο πλευρές «βούτηξαν» σε αυτήν την πρόκληση με μεγάλο ενθουσιασμό.

Θέμα συζήτησης ήταν η ακολουθία καλωσορίσματος, όταν κάποιος μπαίνει στο αυτοκίνητο, και οι VSP (Vehicle Sounds for Pedestrians/ήχος ενός ηλεκτρικού οχήματος για τους πεζούς), καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα δεν εκπέμπουν κανένα ήχο, σε χαμηλές ταχύτητες, λόγω του ότι ο κινητήρας τους είναι αθόρυβος.

«Για ένα μουσικό, το να ξεκινά από λευκό χαρτί είναι κάτι μοναδικό. Το να ασχολείσαι με την απόλυτη σιωπή είναι προκλητικό και ταυτόχρονα συναρπαστικό», λέει ο Jean-Michel Jarre.

Το χαρτί μπορεί να είναι «λευκό», αλλά το πεδίο δράσης είναι «πολύχρωμο»: περιλαμβάνει μία ομάδα από την Ircam (επί χρόνια συνεργάτη της Renault, στον τομέα της έρευνας πάνω στη μουσική και την ακουστική), καθώς και μια ομάδα σχεδιασμού ήχου, που είναι ενημερωμένη για τις πιο πρόσφατες τεχνικές και το ρυθμιστικό πλαίσιο, καθώς και τα ζητήματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη αυτών των ήχων.

Η συνάντηση αυτή μεταξύ των κόσμων της ηχητικής δημιουργίας του Jean-Michel Jarre και των ηλεκτρικών οχημάτων της Renault, αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για τη μάρκα να ξεχωρίσει και να επιβεβαιώσει τη δυναμική της παρουσία σε ένα ανεκμετάλλευτο, μέχρι σήμερα, και πρακτικά ανεξερεύνητο πεδίο. Πρόκειται για ένα πεδίο που διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button