Οικονομία

Πώς προχωρούν οι 5στερες επενδύσεις στις ελληνικές μαρίνες

Προχωρούν οι επενδύσεις real estate σε τρεις μεγάλες μαρίνες της χώρας, καθώς το υπουργείο τουρισμού άναψε το «πράσινο» φως για την αναβάθμισή τους. Ο λόγος για τις μαρίνες του Αγίου Κοσμά, του Λαυρίου και της Ρόδου, ενώ με γοργούς ρυθμούς προχωρά η αξιοποίηση της μαρίνας της Κέρκυρας, ενώ λύνεται σταδιακά το χειρόφρενο για τη μαρίνα του Ναυπλίου.

Συγκεκριμένα, εγκρίθηκε από το υπουργείο Τουρισμού και εντάσσεται για επιδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης η μαρίνα του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό. Η Lamda Development έχει σχεδιάσει την μεταμόρφωση της σε μια μαρίνα που θα μπορεί να υποδέχεται super yachts και θα εξυπηρετεί εκατοντάδες θέσεις σκαφών.

Η Μαρίνα του Αγίου Κοσμά αποτελείται από μια θαλάσσια περιοχή που έχει έκταση 528 στρέμματα, ενώ άλλα 32 στρέμματα είναι οι χερσαίοι χώροι. Συνολικά προβλέπονται πάνω από 300 θέσεις για σκάφη, ενώ περιλαμβάνονται και γιοτ τα οποία θα μπορούν να φτάνουν μέχρι και τα 80 μέτρα.

Η επένδυση έχει ύψος περίπου 25 εκατ. ευρώ και υπολογίζεται πως θα έχει ολοκληρωθεί στην πρώτη φάση της επένδυσης του Ελληνικού δηλαδή το 2026, μιας και αναμένεται να ξεκινούν την λειτουργία τους τα πρώτα μεγάλα κτιριακά projects.

Με την αναγέννηση της παραλίας, τη δημιουργία των οικιστικών και εμπορικών ζωνών, τον Riviera Tower και το IRC (καζίνο) σε παρακείμενη θέση, το Riviera Galleria, το πεντάστερο ξενοδοχείο κ.α., η μαρίνα θα βρίσκεται ως ένα σημείο συνάντησης πολλών διαφορετικών δραστηριοτήτων.

«Πράσινο» φως έλαβε με απόφαση της αρμόδιας υπουργού Ολγας Κεφαλογιάννη και η αναβάθμιση της μαρίνας Ρόδου με δικαιούχο την «Μαρίνες Ρόδου Αναπτυξιακή και Διαχειριστική Μαρίνων Α.Ε.», με ένα σύνολο δαπάνης στα 9,95 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων η δημόσια δαπάνη είναι στα 9,44 εκατ. ευρώ. 

Η εν λόγω μαρίνα θα φτάσει συνολικά τα 220 εκατ. ευρώ που αναμένεται να μετατραπεί σε έναν πεντάστερο τουριστικό πόλο. Το σύνθετο έργο, που πρόκειται να ολοκληρωθεί σε τέσσερις φάσεις, προβλέπει τη δημιουργία στην ευρύτερη περιοχή της μαρίνας ξενοδοχείου, πολυτελών βιλών και κατοικιών, καταστημάτων λιανικής και εστίασης και πολλαπλών χώρων ψυχαγωγίας.

To master plan της επένδυσης, στοχεύει να μετατρέψει τη Μαρίνα της Ρόδου, σαν τις υπόλοιπες σύγχρονες ευρωπαϊκές μαρίνες της Μεσογείου. Ο σχεδιασμός της μάλιστα είναι προσαρμοσμένος και ακολουθεί το σχέδιο της πόλης.

Αναλυτικά, ως προς τα λιμενικά έργα θα προστεθούν άλλες 180 θέσεις ελλιμενισμού στις 440 θέσεις που ήδη υπάρχουν, φτάνοντας στις 620 θέσεις, κάτι βέβαια που εξαρτάται πάντα, ανάλογα με το μέγεθος των σκαφών.

Ταυτόχρονα, δρομολογείται και η ανάπλαση της Μαρίνα Λαυρίου, με το υπουργείο τουρισμού να εγκρίνει την κατασκευή, την επέκταση κι το εκσυγχρονισμό κτιριακών εγκαταστάσεων και ειδικών και βοηθητικών εγκαταστάσεων. 

Ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός είναι στα 8 εκατ. ευρώ, με ποσοστό ενίσχυσης στο 79,13%, δημόσια δαπάνη στα 6,38 εκατ. ευρώ και ιδιωτική στα 1,68 εκατ. ευρώ.

Προχωρούν, επίσης, οι διαδικασίες για την μεγάλη επένδυση της Lamda Development στο μέτωπο της υλοποίησης του project της Μαρίνας Μεγάλων Σκαφών (τύπου mega yacht) στην Κέρκυρα. Οι επενδύσεις για την εκ του μηδενός κατασκευή και ανάπτυξη της Μαρίνας αναμένεται να υπερβούν τα 50 εκατ. ευρώ.

Εκτός από τις επενδύσεις, η συνολική αξία του τιμήματος που θα καταβάλει η Lamda με βάση τη σύμβαση που θα υπογραφεί θα ξεπεράσει τα 89 εκατ. ευρώ σε βάθος 40 ετών.

H αδειοδοτημένη μαρίνα μεγάλων σκαφών αναψυχής βρίσκεται εντός του Λιμένα Κέρκυρας και χωροθετείται δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας, πλησίον του Σταθμού Επιβατών. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 98 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων και έχει χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ., η οποία μπορεί να επεκταθεί και να καλύψει έκταση περίπου, κατά μέγιστον, 100.000 τ.μ.

«Λύθηκε» το χειρόφρενο και για τη μαρίνα του Ναυπλίου, αφού στήθηκε ξανά η επικαιροποιημένη αρχιτεκτονική της μελέτη, μετά την αρχική απόφαση του ΣτΕ να την μπλοκάρει, καθώς δεν συμφωνούσε με τον τρόπο κατασκευής των κτιρίων, συμπεραίνοντας ότι δεν συνάδουν με την αρχαιολογική νομοθεσία για την Παλαιά Πόλη του Ναυπλίου με τα εξέχοντα μνημεία της.

Το έργο, με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Πελοποννήσου, προβλέπει την κατασκευή τουριστικής μαρίνας χωρητικότητας άνω των 200 θέσεων, με δυνατότητα σε αυτήν ελλιμενισμού σκαφών μήκους 8 έως 12 μέτρα.

Η επένδυση, σε πρώτη φάση, εκτιμάται σε 25 εκατομμύρια ευρώ και θα καλύψει θαλάσσια έκταση 73 στρεμμάτων, ενώ παράλληλα προβλέπει ανάπλαση της ευρύτερης χερσαίας ζώνης.

To άρθρο Πώς προχωρούν οι 5στερες επενδύσεις στις ελληνικές μαρίνες δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button